Po letnej prestávke je na programe v poradí šieste tohtoročné zasadnutie obecného zastupiteľstva /OZ/. V januári a apríli sa nekonalo a august je uznesením OZ stanovený ako prázdninový.
Uskutoční sa tak ako vždy v klube pri kultúrnom dome na Hradnej ulici v utorok 25. septembra.
Na prerokovanie sú naplánované nasledovné body:
1. Otvorenie
2. Určenie overovateľov a voľba návrhovej komisie
3. Kontrola plnenia uznesení
4. Územný plán obce Krásnohorské Podhradie – schválenie
5. Schválenie výšky stočného na kalendárny rok 2013
6. Odpustenie nájmu na základe predložených žiadostí prevádzkovateľov
v areáli pod hradom – p. Kozlík, p. Račko a p. Kún
7. Správa starostu obce
8. Diskusia
9. Schválenie uznesení
10. Záver
K bodu 4:
Územný plán obce nebol schválený na júlovom zasadnutí, keďže poslanci na základe predložených materiálov zistili, že ani po viac ako polroku od odovzdania námietok občanov i vedenia obce tieto nie sú (všetky) do návrhu zakomponované. Dokonca, ako poznamenal poslanec Ferenc počas rozpravy k tomuto bodu, návrhy sú „bojkotované“. V hre je však príspevok od štátu, OZ totiž ešte v októbri 2011 schválilo uznesenie, ktoré hovorí, že „proces obstarávania a schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie potrvá najviac tri roky od uzatvorenia zmluvy o poskytnutí dotácie“.
K bodu 6:
Na májovej schôdzi OZ sa súbežne s odpustením nájmu za areál pod hradom pre účely konania benefičnej akcie mali schvaľovať aj žiadosti podnikateľov, ktorí majú svoje prevádzky už roky v spomínanom areáli. Jedná sa o tri bufety, s občerstvením a suvenírmi, stavby patria majiteľom, pozemky pod nimi sú vo vlastníctve obce. Všetci traja žiadali o zníženie, resp. odpustenie nájmu, rozhodnutie nechali na poslancoch. Príjem a existencia spomínaných podnikateľov úzko súvisí s návštevnosťou hradu Krásna Hôrka, ktorý je od 10. marca zatvorený. Hlasovanie o žiadostiach bolo odročené, keďže sa ani napriek dostatočnému časovému predstihu nedostali pred finančnú komisiu. Starosta obce poznamenal, že pri rozhodovaní je vhodné počkať do konca sezóny a až tak určiť či a v akej miere klesnú tržby. Značný pokles príjmov zaznamenala obecná pokladňa už kvôli výpadku z parkovného pod hradom. Majitelia prevádzok v tomto areáli odvádzali obci celoročný nájom bez úľav. Ako v rámci krátkej rozpravy pred odročením žiadostí poznamenal predseda finančnej komisie Ladislav Katona (nez.), takéto a podobné úľavy sa budú týkať aj podnikateľov v rámci cestovného ruchu aj v obci nielen bezprostredne pod hradom.
K bodu 7:
Správa starostu obce – Keďže na poslednej schôdzi bolo odročených 5 bodov programu, očakávalo sa, že sa po dvoch mesiacoch dostanú na prerokovanie počas septembrovej schôdze. Všetky sa týkali žiadostí o odkúpenie majetku obce (pozemky v rómskej osade), jeden prenájmu pozemku a z programu sa vypustilo aj schválenie územného plánu. Odročenie navrhol starosta obce Peter Bollo (Most-Híd), po dohode s obecným právnikom, ktorý prítomným vysvetlil pohnútky odkladu. Zásady hospodárenia obce totiž neboli v súlade s platnými právnymi normami. Nikde však nie je napísané, že v takomto prípade obec nemohla postupovať v zmysle zákona. Nový návrh zásad hospodárenia a nakladania s majetkom obce zatiaľ zverejnený nie je a keďže sa nedá nájsť ani medzi vytýčenými bodmi programu, zrejme nebude vypracovaný. Viac svetla do uvedeného by preto mohla vniesť práve správa starostu.
-


Pridaj komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.